Reglement

Reglement ved leje af Hjulby forsamlingshus.

Lejen omfatter store sal, lille sal, toiletter, køkken, anretter-køkken, garderobe, opbevaringsrum for borde og stole, terrasse, legeområde og parkeringsplads.

Antal af personer i den store sal er 120 og den lille sal 30. I alt 150 personer.

Ved fester, hvor der er dækket op til spisende gæster er antallet i store sal 70 personer og den lille sal 20.                      I alt 90 personer.

Den store sal måler 7 x 12 m.    Store borde 1 x 2 m.    Små borde 0.8 x 1.67

På toiletterne forefindes som fast inventar: Toiletpapir, håndsæbe og papirhåndklæder.

Lejer medbringer selv: Duge, karklude, viskestykker, affaldssække, køkkenrulle, hånd-opvaskemiddel mv.

Ang. rygning, er det ved fester, lejer selv, der bestemmer om der må ryges inden døre.

Ved loppemarkeder, udstillinger, kurser, møder mm. er rygning IKKE tilladt.

Varmestyringen sidder på endevæggen i den store sal ved døren ud til toiletterne.

Der må IKKE skrues på radiatorernes termostater.

Akustikpladerne i loftet i den store sal må ikke fjernes.

Arrangementet afvikles efter at:

Lejeren har det fulde ansvar for sine gæsters opførsel og handlinger.

–         Der udvises størst mulig hensyn til områdets beboere, ejendomme, haveanlæg mm.

–         En hver musikudøvelse skal være tilpasset, så den ikke generer områdets beboere.

–         Der må KUN åbnes vinduer mod mark siden.

–         Høj musik må ikke finde sted efter kl. 02.

–         Ved ophold uden døre henvises til terrassen omme bagved forsamlingshuset.

Ved arrangementer med brug af udendørs grill skal denne stå på et underlag så at fliser/perlesten ikke bliver tilsvinet. Gebyr for rengøring af tilsvinet underlag vil blive afkrævet.

 

Afleverings-reglement:

Borde og stole aftørres efter brug og stilles på plads. Er der kommet pletter på en stol, stilles denne i salen.

Gulvene i hele huset fejes.

Kaffemaskine og elkedel tømmes og rengøres. Microovnen rengøres.

Køleskabe og fryser slukkes og rengøres indvendig og lades stå åbne. Komfur, ovne og tilhørende pander, plader og riste rengøres.

Opvaskemaskinens bundfilter rengøres.

Sikre at al service er på rette plads og at det er vasket korrekt/ordentligt rent.

Ituslået ting, sættes på køkkenbordet.

Tomme flasker afleverer I selv på kommunens genbrugs-ø, da der ikke forefindes flaskecontainer ved forsamlingshuset.

Al affald skal i affaldscontainerne udenfor. Dog skal pap være klappet sammen.

Gardinerne trækkes fra.

Husk at slukke for varmen, hvis denne har været tændt. Sluk al lyset også udendørslyset.

Evt. erstatning for beskadiget service, inventar mm. foretages efter gældende nypriser.

Der tillægges gebyr på 100 kr hvis varmen ikke er slukket korrekt (dvs varmestyringen ikke er drejet tilbage på MÅNE, hvis der er brugt varme) eller komfur, ovne, fryser, køleskabe, elradiator og al lys og udendørslys ikke er slukket, når huset forlades.

Ligeledes tillægges gebyr på op til 500 kr, hvis
–  Der kræves ekstra-rengøring af forsamlingshuset, udover fast afsat tid.
–  Service, glas, bestik mm IKKE er vasket korrekt/ordentlig rent.
–  Ting i skabe, skuffer og på hylder IKKE er placeret korrekt.
–  Det er lejers ansvar og IKKE et evt. hyret køkkenpersonale, at dette er i orden

Misligholdelse af reglementet kan medfører bortvisning og vil fremtidig afskære lejeren fra at leje forsamlingshuset igen.